Öğretim Görevlisi: Öğr. Gör. Süleyman Ertemoğlu
TARİHÇE
Yüksekokulumuzda mevcut Lojistik Programı, 2011 – 2012 Öğretim yılından I. ve II. öğretime öğrenci alımı yaparak; faaliyete geçmiştir.
MİSYON
Bu programın amacı, öğrencilere üretim sistemleri, fabrika içindeki imalat yöntemleri ve fabrika tasarımı, insan ve malzeme taşımacılığı ile ilgili genel bilgiler vererek ulusal ve uluslararası taşımacılıkta pratiğe dayalı ara eleman olarak yetişmelerini sağlamaktır.
VİZYON
Çalışma ve etki alanı gittikçe genişleyen lojistik alanında yaratıcı faaliyetleri, topluma hizmeti, eğitim ve araştırmalarıyla ulusal ve uluslararası düzeyde saygın ve tercih edilen bir program olmaktır.
ALINACAK DERECE
EQF Düzey5 – Kısa Seviye (Ön lisans) – 120 AKTS
KABUL KOŞULLARI
Öğrenciler Yükseköğretime YGS (Yükseköğretime Geçiş Sınavı)’ye dayalı bir sınav aracılığı ile kabul edilmektedir. Sınav yılda bir kez yapılıp, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi’nce (ÖSYM) düzenlenmektedir. Adaylar, Yükseköğretim kurumlarına, ÖSYS sınavından aldıkları puan ve Ortaöğretim başarı puanı ortalamalarının birleşiminden oluşan YGS-6 puan türü ile programa girebilmektedirler.
4702 sayılı kanun ile Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumları mezunları Meslek Yüksekokullarına sınavsız olarak yerleştirilebilirler.
ÜST DERECEYE GEÇİŞ
Ön lisans öğrenimi sonrasında, öğrencilerin DGS sınavı ile ilgili üniversitelerin lisans programlarına devam etmeleri mümkündür. Ayrıca öğrenciler, sınavsız olarak Açık Öğretim Fakültesi üçüncü sınıfına geçiş yaparak lisans eğitimini tamamlama hakkına sahiptirler.
SINAV DEĞERLENDİRME KURALLARI
Genel kural olarak değerlendirme ders başına 1 vize (%40) ve 1 final sınavı (%60) üzerinden yapılmaktadır. Çeşitli dersler ilave ödev veya ara sınav talep edebilir.
MEZUNİYET KOŞULLARI
Yasal süre içinde mezuniyet için gerekli tüm dersleri almak ve bu derslerden başarılı olmak koşulu ile devam etmekte olduğu programı en az 2.00 Genel Not Ortalaması (GNO) ile tamamlamak.
MEZUNLARIN İSTİHDAM OLANAKLARI
Meslek mensupları; özel ve kamu kuruluşlarının yönetim, üretim, örgütlenme, pazarlama, lojistik, bütçe, muhasebe ve insan kaynakları departmanlarında iş bulabilmektedir.
ÖĞRENİM AMAÇLARI
Programda öğrencilerin, her türlü işletmeyi genel yapısı ile tanımaları, mal veya hizmet üretimi için tedarik işlemlerini yapabilmeleri, mal veya hizmetin üretilmesi ve bu süreçteki insan kaynakları yönetimini öğrenmeleri, halkla ilişkiler sürecini öğrenmeleri, ürünün pazarlanması ile gelir – gider dengelerinin muhasebeleştirilmesine yönelik temel bilgi, beceri ve uygulamaları kazandırmak amaçlanmaktadır.
ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Programı başarıyla bitiren öğrenci;
1.Lojistik alanıyla ilgili temel kavram ve süreçleri kavrar.
2.Lojistik alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapar.
3.Lojistik alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterir.
4.Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
5.Lojistik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi kazanır.
6.Temel bilgisayar bilimleri ve mesleğinin gerektirdiği bilgisayar programları kullanabilir.
7.Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirir ve denetler.
8.Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
9.Yönetim, iş güvenliği ve işçi sağlığı ve çevre koruması hakkında bilgi sahibi olur.
10.Çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci edinir.
Adı Soyadı | Anabilim Dalı | Eposta | Dahili |
---|---|---|---|
Öğr. Gör. Süleyman Ertemoğlu | Lojistik Programı | suleyman.ertemoglu@gumushane.edu.tr | 3504 |
Öğr. Gör. Beytullah Sezgin | Lojistik Programı | beytullahsezgin@gumushane.edu.tr | 3515 |
Öğr. Gör. Alim Yelboğa | Lojistik Programı | alimyelboga@gumushane.edu.tr | 3508 |
Dr. Öğr. Üyesi Eda Dişli Bayraktar | Lojistik Programı | edisli@gumushane.edu.tr |
Misyon
Öğrencilere üretim sistemleri, fabrika içindeki imalat yöntemleri ve fabrika tasarımı, insan ve malzeme taşımacılığı ile ilgili genel bilgiler vererek ulusal ve uluslararası taşımacılıkta pratiğe dayalı ara eleman olarak yetişmelerini sağlamaktır.
Vizyon
Çalışma ve etki alanı gittikçe genişleyen lojistik alanında yaratıcı faaliyetleri, topluma hizmeti, eğitim ve araştırmalarıyla ulusal ve uluslararası düzeyde saygın ve tercih edilen bir program olmaktır.
Akademik Personel
Öğr. Gör. Süleyman ERTEMOĞLU (Bölüm Başkanı)
Öğr. Gör. Alim YELBOĞA
Öğr. Gör. Beytullah SEZGİN
Öğr. Gör. Eda DİŞLİ BAYRAKTAR
Yönetim Sistemi
Bölümümüzde 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 12. maddesi ile düzenlenmiş olan görevleri yerine getirip stratejik planda yer alan amaçlar ve hedefler ekseninde yönetim ve idari yapılanma işlemleri devam etmektedir. Belirlenen amaçlar ve hedefler doğrultusunda iyileştirme çalışmaları sürmektedir.
Etkinlik
Personel istihdamında öncelik stratejik planımızdaki amaç ve hedefler doğrultusunda nitelikli akademik ve idari personel sayısını artırabilmektir. Bunları gerçekleştirebilmek için birincil yasal düzenlemelerin yanı sıra üniversitemizce çıkarılmış bulunan yönergeler de dikkate alınmaktadır. Temel amaç insan kaynakları yönetiminde kurumsallaşmayı sağlamak, liyakati önceliklendirmek ve ihtiyaç duyulan akademisyenlerin istihdamını gerçekleştirmektir.
Kaynakların Yönetimi
Üniversitemiz taşınır taşınmaz kaynaklarının yönetimi ve etkinlik düzeyi, Maliye Bakanlığı’nın “Kamu Bilgi Sistemi’nde bulunan “Taşınır Kayıt ve Yönetim Sistemi” üzerinden takip edilmekte olup, birimlerin satın alma, kullanım, bağış ve devir işlemleri ile stok durumları gibi tüm taşınır süreçleri bu sistemlerin sağladığı kolaylıkla takip edilmektedir.
Öğretim ve Öğrenim Süreçleri
Programımızda en çok kullanılan eğitim-öğretim yöntemleri; ders ve sınıf içi etkinlikler, grup çalışması, laboratuvar, ödev, proje hazırlama, staj, teknik gezi, uygulama, yerinde uygulama, mesleki faaliyet ve sosyal faaliyet şekildedir. Program amaçları ve hedefleri doğrultusunda yukarıda belirtilen yöntemler kullanılmaktadır.
Örneklerle Birlikte Mezunların Mesleki Profilleri
Son yıllarda, küreselleşmenin etkisiyle lojistiğe verilen önem artmıştır. Yeni ekonomik yapı içinde şirketlerin, maliyetlerin azaltılması ve müşteri memnuniyetinin sağlanması konularına odaklanmaları lojistiğin önem kazanmasına neden olmaktadır. Sektörün önem kazanmasına paralel olarak bu alanda yetişmiş işgücüne olan talep de artış göstermektedir. Bu bilgiler ışığında Gümüşhane Üniversitesi Köse İrfan Can Meslek Yüksekokulu Lojistik Programı’nın amacı; Asya ve Avrupa kıtaları arasında köprü ve bir lojistik üs konumunda olan Türkiye’nin lojistik sektörünün ihtiyacı olan mesleki bilgi ve becerilere sahip, vizyon sahibi, farklılığını ortaya koyabilecek mezunlar yetiştirmektir.
Bölümümüzden mezun olan öğrenciler, sektörün aranan elemanları olacaktır. Mezunlar, ulusal ya da uluslararası kargo ve lojistik firmaları, şirketlerin lojistik ve dağıtım bölümleri ya da sigorta, gümrükleme ve depolama hizmeti veren firmalarda çalışabilirler. KPSS sınavlarında başarılı olmaları durumunda Kamu Kurum ve Kuruluşlarına atanabilmekte ve memur olarak çalışabilmektedirler. Mezunlarımız kendilerini yetiştirebildiği ve öğrenebildiği orandaki bilgisayar becerileri ile yabancı dil seviyelerini geliştirerek çalışma alanlarında yükselme imkânlarına da sahip olabilmektedir.
Fiziki İmkânlar
Yüksekokul binamızda toplamda 7 adet derslik 1 adet çok amaçlı salon, 1 adet kütüphane, 33 bilgisayar kapasiteli bilgisayar laboratuvarı ve uygulama sınıfları mevcut olup 3150 m² ’lik kapalı alana sahiptir. Bir takım faaliyetlerin sürdürülebilmesi amacıyla oluşturulan 15000 m² ’lik açık alanımız bulunmaktadır. Meslek Yüksekokulumuz Gümüşhane Üniversitesi’ne bağlı olarak 2010 yılında Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programı ile öğretime başlamıştır.
Derslik, Laboratuvar, Büro (Oda)lar
Meslek Yüksekokulumuzda 6 adet 0-48, 1 adet 80 öğrenci kapasiteli olmak üzere toplamda 7 adet derslik ve 1 adet 32 öğrenci kapasiteli tam donanımlı bilgisayar laboratuvarı ile 16 farklı özellikte büro/oda bulunmaktadır. Okulumuz birinci ve ikinci öğretim programlarının her birinde 400 öğrenci faaliyetlerini sürdürebilecek kapasiteye sahip bulunmaktadır. YÖK tarafından 2018-2019 Eğitim-Öğretim Akademik Yılı için Lojistik Hizmetleri programımıza verilen öğrenci kontenjanı birinci öğretimde 20 olarak belirlenmiştir. Fiziki alanlar bakımından herhangi bir eksiklik bulunmamaktadır.
Kütüphane
Meslek Yüksekokulumuzda mevcut programlardaki öğrencilerin temel ve yardımcı ders kaynak ihtiyacını karşılayacak eserlerin yer aldığı 50 m² alana sahip kütüphane bulunmaktadır. Ayrıca, üniversitemiz ULAKBİM internet hattı üzerinden erişilebilir birçok dijital kaynağa da sahiptir.
Gümüşhane Üniversitesi (Üniversitemiz), “Anadolu Üniversitesi Konsorsiyumu (ANKOS), Tübitak- Elektronik Kaynaklar Ulusal Akademik Lisansı (Ekual) Konsorsiyumu” üyesi olup, ulusal ve uluslararası birçok önemli veri tabanına üyedir. Bu imkânlardan üniversitemizin bütün akademik ve idari birimleri faydalanmaktadır.
Sosyal ve Kültürel İmkânlar
1.Okulumuza ait 1 adet kapalı kafeterya
2. Öğrencilerimizin ihtiyacını karşılayacak büyüklükte 1 adet yemekhane
3.Öğrencilerimizin kullanımına açık internete erişim imkanı
4. Okulumuz açık alan dinlenme parkı
5. İlçemizde öğrencilerimizin de yararlanabildiği İlçe Özel İdaresine ait ve okulumuza 2 km mesafedeki çok amaçlı salon ile birlikte, ilçedeki kapalı spor salonu ve açık çim futbol sahasının (Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğüne ait) yanı sıra, belediyeye ait halı saha bulunmaktadır. Yine ilçemizde belediyenin tesis etmiş olduğu park ve dinlenme alanı bulunmaktadır.
6. Özel idarenin personelimize tahsis ettiği 4 adet lojman diğer imkânlarımız arasında yer almaktadır.
Barınma Durumu
Okulumuza yaklaşık 2 km mesafede Kredi ve Yurtlar Kurumuna ait toplamda 400 kişi kapasiteli öğrenci yurdu bulunmaktadır. Talep edilmesi halinde mevcut yurdun kapasitesinin 500 kişiye kadar artırılabileceği belirtilmiştir.
AR-GE Stratejisi
Program olarak kurumsal araştırma stratejimizi belirlerken yerel, bölgesel ve ulusal kalkınma hedefleri dikkate alınmıştır. Bu doğrultuda araştırma stratejimizin temelini oluşturan uzmanlaşma süreçleri bölgeyi de kapsamaktadır. Kurumumuz, ülke ve bölge öncelikleri ile uzun vadeli bilim ve teknoloji politikalarının tespitinde, Türkiye Bilim Teknoloji Yüksek Kurulu (BTYK)’nun belirlediği öncelikli alanlar ile uyumlu olarak araştırma faaliyetlerinde bulunmaktadır.
Öğrenme Ortamı
Meslek Yüksekokulumuzda 6 adet 0- 48 kişilik, 1 adet 49-80 kişilik, üzere toplamda 7 adet derslik ve 1 adet 32 kişilik tam donanımlı bilgisayar laboratuvarı ile 16 farklı özellikte büro/oda bulunmaktadır.
Demografik Etki
Lojistik Programında, toplam 41 öğrenci öğrenim görmekte ve programda 3 akademik personel öğretim görevlisi olarak görev yapmakta toplamda 44 kişi bulunmaktadır.
Ekonomik Etki
Bölüm öğrencileri ilçe ekonomisine alışveriş, yiyecek-içecek, barınma, ulaşım gibi birçok kategoride yaptıkları harcamalar, araç, gereç ve ürün temini ve ziyarete gelen ailelerin harcamaları ile birimde istihdam edilen personelin önemli ekonomik katkıları bulunmaktadır.
Kalite Güvence sistemi ve Sürekli İyileştirme Çalışmaları
Programımızda periyodik olarak gerçekleştirilen ve sürekli iyileştirme bakış açısıyla yürütülen Kalite Yönetim Süreçleri (sistemi, yaklaşımı, mekanizması vb.) aşağıdaki şekilde ifade edilebilir;
Gümüşhane Üniversitesi’nin vizyon, misyon, temel ilke ve politikaları Lojistik Programımız tarafından benimsenmiştir. Lojistik Hizmetleri Programımız; Ulusal standartlar YÖK mevzuatı, Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ), Mesleki Yeterlilik Kurumu ve Uluslararası Standartlar Bologna Süreci ile sürekli iyileşme süreci içerisindedir.
I. YARIYIL |
|||||||
KOD |
DERSLER |
Statü |
Toplam |
Teori |
Uyg. |
Kredi |
AKTS |
AITB191 |
Z |
2 |
2 |
0 |
2 |
2 |
|
DGR 101 | Değerlerimiz | Z | 2 | 2 | 0 | 2 | 2 |
LOJP101 |
Z |
3 |
3 |
0 |
3 |
5 |
|
LOJP103 |
Z |
3 |
3 |
0 |
3 |
5 |
|
LOJP111 |
Z |
3 |
3 |
0 |
3 |
5 |
|
LOJP113 |
Z |
3 |
3 |
0 |
3 |
4 |
|
LOJP115 |
Z |
3 |
3 |
0 |
3 |
4 |
|
TDB 101 |
Z |
2 |
2 |
0 |
2 |
2 |
|
YDB 117 |
Z |
3 |
3 |
0 |
3 |
3 |
|
TOPLAM |
|
22 |
22 |
0 |
22 |
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
II. YARIYIL |
Statü |
Toplam |
Teori |
Uyg. |
Kredi |
AKTS |
|
AITB192 |
Z |
2 |
2 |
0 |
2 |
2 |
|
ENF 102 |
Z |
3 |
3 |
0 |
3 |
3 |
|
LOJP102 |
Z |
3 |
3 |
0 |
3 |
4 |
|
LOJP104 |
Z |
3 |
3 |
0 |
3 |
4 |
|
LOJP112 |
Z |
2 |
2 |
0 |
2 |
3 |
|
LOJP114 |
Z |
2 |
2 |
0 |
2 |
3 |
|
TDB 102 |
Z |
2 |
2 |
0 |
2 |
2 |
|
YDB 118 |
Z |
2 |
2 |
0 |
2 |
2 |
|
STJ 102 |
Z |
8 |
0 |
8 |
0 |
7 |
|
TOPLAM |
|
27 |
19 |
8 |
19 |
30 |
|
III. YARIYIL |
Statü |
Toplam |
Teori |
Uyg. |
Kredi |
AKTS |
|
LOJP203 |
Z |
2 |
2 |
0 |
2 |
2 |
|
LOJP205 |
Z |
3 |
3 |
0 |
3 |
4 |
|
LOJP207 |
Z |
3 |
3 |
0 |
3 |
4 |
|
LOJP209 |
Z |
3 |
2 |
1 |
2,5 |
4 |
|
Seçmeli 1 |
S |
2 |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
Seçmeli 2 |
S |
2 |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
Seçmeli 3 |
S |
2 |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
Seçmeli 4 |
S |
2 |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
TOPLAM |
|
19 |
18 |
1 |
18,5 |
30 |
|
Seçmeli Dersler |
|
||||||
LOSEC203 |
S |
2 |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
LOSEC209 |
S |
2 |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
LOSEC217 |
S |
2 |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
LOSEC219 |
S |
2 |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
LOSEC221 |
S |
2 |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
LOSEC223 |
S |
2 |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
ORTSEC201 | Gönüllülük Çalışmaları | S | 3 | 1 | 2 | 2 | 4 |
IV. YARIYIL |
Statü |
Toplam |
Teori |
Uyg. |
Kredi |
AKTS |
|
LOJP206 |
Z |
3 |
3 |
0 |
3 |
3 |
|
LOJP210 |
Z |
3 |
3 |
0 |
3 |
3 |
|
LOJP212 |
Z |
2 |
2 |
0 |
2 |
3 |
|
LOJP216 |
Z |
2 |
2 |
0 |
2 |
5 |
|
Seçmeli 1 |
S |
2 |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
Seçmeli 2 |
S |
2 |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
Seçmeli 3 |
S |
2 |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
Seçmeli 4 |
S |
2-4 |
2-4 |
0 |
2-4 |
4 |
|
TOPLAM |
|
18-20 |
18-20 |
0 |
18-20 |
30 |
|
Seçmeli Dersler |
|
||||||
LOSEC202 |
S |
2 |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
LOSEC208 |
S |
2 |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
LOSEC210 |
S |
4 |
4 |
0 |
4 |
4 |
|
LOSEC212 |
S |
2 |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
LOSEC218 |
S |
2 |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
LOSEC220 |
S |
2 |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
LOSEC222 |
S |
2 |
2 |
0 |
2 |
4 |