TARİHÇE
Yüksekokulumuzda mevcut Posta Hizmetleri Programı, 2014 – 2015 Öğretim yılından itibaren faaliyete geçmiştir.
MİSYON
Bu programın amacı, Ülke genelinde posta hizmetlerinin kaliteli, sürekli, tüm kullanıcılar için karşılanabilir bir ücretle, etkin rekabete dayalı esaslar çerçevesinde sunulmasını sağlamak üzere posta sektörünün serbestleştirilerek mali açıdan güçlü, istikrarlı ve şeffaflığı sağlanmış sektör oluşturulması ve bu sektörde düzenleme ve denetimin gerçekleştirilmesi ile Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketinin kuruluşu, yapılanması, faaliyet konuları ve hizmetlerini yürütmektir.
VİZYON
Çalışma ve etki alanı gittikçe genişleyen Posta Hizmetleri alanında yaratıcı faaliyetleri, topluma hizmeti, eğitim ve araştırmalarıyla ulusal ve uluslararası düzeyde saygın ve tercih edilen bir program olmaktır.
ALINACAK DERECE
EQF Düzey5 – Kısa Seviye (Ön lisans) – 120 AKTS
KABUL KOŞULLARI
Öğrenciler Yükseköğretime YGS (Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı)’ye dayalı bir sınav aracılığı ile kabul edilmektedir. Sınav yılda bir kez yapılıp, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi’nce (ÖSYM) düzenlenmektedir. Adaylar, Yükseköğretim kurumlarına, YGS sınavından aldıkları YGS-5 puan türü ile programa girebilmektedirler.
4702 sayılı kanun ile Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumları mezunları Meslek Yüksekokullarına sınavsız olarak yerleştirilebilirler.
ÜST DERECEYE GEÇİŞ
Ön lisans öğrenimi sonrasında, öğrencilerin DGS sınavı ile ilgili üniversitelerin lisans programlarına devam etmeleri mümkündür. Ayrıca öğrenciler, sınavsız olarak Açık Öğretim Fakültesi üçüncü sınıfına geçiş yaparak lisans eğitimini tamamlama hakkına sahiptirler.
SINAV DEĞERLENDİRME KURALLARI
Genel kural olarak değerlendirme ders başına 1 vize (%40) ve 1 final sınavı (%60) üzerinden yapılmaktadır. Çeşitli dersler ilave ödev veya ara sınav talep edebilir.
MEZUNİYET KOŞULLARI
Yasal süre içinde mezuniyet için gerekli tüm dersleri almak ve bu derslerden başarılı olmak koşulu ile devam etmekte olduğu programı en az 2.00 Genel Not Ortalaması (GNO) ile tamamlamak.
MEZUNLARIN İSTİHDAM OLANAKLARI
PTT Genel Müdürlüğü dağıtım hizmetlerinin kabul, ayırım, sevk, dağıtım (tebligat,mektup postası gönderileri, APG ve kargo/kurye dağıtım/teslim) hizmetlerini mevzuat hükümlerine uygun şekilde yerine getirmek, Parasal Posta Gişe (otomasyon), Posta gişe (otomasyon), Telgraf gişe (otomasyon) ve dağıtım hizmetlerinde çalıştırılmak üzere yetişmiş ve eğitilmiş işgücünden yararlanmak suretiyle hizmetin kaliteli, verimli, hızlı, güvenli bir şekilde müşteri talep ve ihtiyaçlarının karşılanması ve memnuniyetinin sağlanması amacıyla Posta Hizmetleri Programı açılmış, programdan mezun olanlara kamusal istihdam ve isterlerse özel sektör istihdam imkanı sağlanmıştır.
ÖĞRENİM AMAÇLARI
Programda öğrencilerin, tüm posta sürecini genel yapısı ile tanımaları, posta hizmet sektörü hakkında genel bilgi sahibi olmaları, hizmeti kaliteli ve etkin bir şekilde yerine getirebilmeleri ve bu süreçteki insan kaynakları yönetimini öğrenmeleri, halkla ilişkiler sürecini öğrenmeleri, hizmetin pazarlanmasına yönelik temel bilgi, beceri ve uygulamaları kazandırmak amaçlanmaktadır.
ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Programı başarı ile bitiren öğrenci;
1.Alanında orta düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
2.Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değer ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olur.
3.Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olur.
4.Alanıyla ilgili temel istatistik bilgisine sahip olur.
5.Günün gerekleri doğrultusunda, her türlü posta gönderilerinin kabul edilmesi, taşınması ve dağıtılması ile ilgili havale, çek kabul-ödeme ve tahsilat işlemleri gibi iş ve işlemlerin yapılış şekli ve usulleri hakkında bilgiye sahip olur.
6.Yurtiçi ve yurtdışı havale ve posta çeki kabul ve ödeme işlemleri, efektif döviz işlemleri, Türk Telekom, Türksat, GSM, su, elektrik ve doğalgaz fatura tahsilatları, banka tahsilat işlemleri ve diğer bankacılık faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olur.
7.Gönderiler otomasyon sistemi, taahhütlü gönderiler, APG, tebliğ evrakları ve kargoların kabul edilmesi, sisteme girilmesi, sistem üzerinde gerekli kayıt, teslim ve sevk işlemlerinin yapılması hakkında bilgi sahibi olur.
8.Türkiye'de ve dünyada taşımacılık konusunda bilgi sahibi olur, PTT iş yerlerinde kullanılan araç, gereç ve makineleri kullanır.
9.Adres ve adresi oluşturan bileşenler, adres ve numaralama yönetmeliği, adres yazma standartları, harita ve yol bilgisi, şehir içi ve şehirler arası ulaşım bilgisi, uluslararası yol bilgisi, coğrafi bilgi sistemleri hakkında bilgi sahibi olur.
10.Mektup postası gönderilerinin sınıflandırılması, postada yasaklar, istisnalar ve uygulanacak işlemlerle posta gönderileri denetiminin analizini yapar.
11.Havale işlemleri ve havalelerin sevki, mülkiyet ve sorumluluk hakkında anlatım, havalelerin ödenmesi işlemi ve kimlik tespiti, ödemde özellik gösteren havaleler, ödenemeyen havaleler ve havalelerle ilgili istekleri yerine getirir.
12.Kargonun boyut ve sınırları hakkında mevzuat gereği olması gerekenlerin analizi, kargoda yasakları ve uyulması gerekli konuların ve ambalajlama kurallarına uyulması gerektiğinin analizini yapar.
Adı Soyadı | Anabilim Dalı | Eposta | Dahili |
---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Ramazan Eyüp Gergin | Posta Hizmetleri Programı | gergin@gumushane.edu.tr | 3500 |
Öğr. Gör. Fatih Mert | Posta Hizmetleri Programı | fatihmert@gumushane.edu.tr | 3519 |
Öğr. Gör. Furkan Saraç | Posta Hizmetleri Programı | furkan.sarac@gumushane.edu.tr |
Misyon
Ülke genelinde posta hizmetlerinin kaliteli, sürekli, tüm kullanıcılar için karşılanabilir bir ücretle, etkin rekabete dayalı esaslar çerçevesinde sunulmasını sağlamak üzere posta sektörünün serbestleştirilerek mali açıdan güçlü, istikrarlı ve şeffaflığı sağlanmış sektör oluşturulması ve bu sektörde düzenleme ve denetimin gerçekleştirilmesi ile Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketinin kuruluşu, yapılanması, faaliyet konuları ve hizmetlerini yürütmektir.
Vizyon
Çalışma ve etki alanı gittikçe genişleyen Posta Hizmetleri alanında yaratıcı faaliyetleri, topluma hizmeti, eğitim ve araştırmalarıyla ulusal ve uluslararası düzeyde saygın ve tercih edilen bir program olmaktır.
Posta Hizmetleri Programı Akademik Perosnel
Dr. Öğr. Üyesi Ramazan Eyüp GERGİN (Bölüm Başkanı)
Öğr. Gör. Fatih MERT
Öğr. Gör. İlknur GÜCÜYETER
Yönetim Sistemi
Bölümümüzde 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 12. maddesi ile düzenlenmiş olan görevleri yerine getirip stratejik planda yer alan amaçlar ve hedefler ekseninde yönetim ve idari yapılanma işlemleri devam etmektedir. Belirlenen amaçlar ve hedefler doğrultusunda iyileştirme çalışmaları sürmektedir.
Etkinlik
Personel istihdamında öncelik stratejik planımızdaki amaç ve hedefler doğrultusunda nitelikli akademik ve idari personel sayısını artırabilmektir. Bunları gerçekleştirebilmek için birincil yasal düzenlemelerin yanı sıra Üniversitemizce çıkarılmış bulunan yönergeler de dikkate alınmaktadır. Temel amaç insan kaynakları yönetiminde kurumsallaşmayı sağlamak, liyakati önceliklendirmek ve ihtiyaç duyulan akademisyenlerin istihdamını gerçekleştirmektir.
Kaynakların Yönetimi
Üniversitemiz taşınır taşınmaz kaynaklarının yönetimi ve etkinlik düzeyi, Maliye Bakanlığı’nın “Kamu Bilgi Sistemi’nde bulunan “Taşınır Kayıt ve Yönetim Sistemi” üzerinden takip edilmekte olup, birimlerin satın alma, kullanım, bağış ve devir işlemleri ile stok durumları gibi tüm taşınır süreçleri bu sistemlerin sağladığı kolaylıkla takip edilmektedir.
Öğretim ve Öğrenim Süreçleri
Programımızda en çok kullanılan eğitim-öğretim yöntemleri Ders & Sınıf İçi Etkinlikler, Grup Çalışması, Laboratuvar, Ödev, Proje Hazırlama, Staj, Teknik Gezi, Uygulama, Yerinde Uygulama, Mesleki Faaliyet ve Sosyal Faaliyet şekildedir. Programımızda, amaç ve hedeflerine göre, yukarıda belirtilen yöntemlerin çoğu kullanılmaktadır.
Örneklerle Birlikte Mezunların Mesleki Profilleri
Posta Hizmetleri Programından mezun olan öğrenciler tüm kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşlarındaki ulaştırma hizmetleri alanında çalışabilmektedir.
Programımız mezunlarının istihdam olanakları oldukça yüksektir. Kamu-özel sektöre ait pek çok kurum ve kuruluşta çalışabilmektedirler. Ulaştırma hizmetlerinin küreselleşen dünyada artan önemi nedeniyle, bu alanda eğitilmiş insan gücüne duyulan gereksinim artırmaktadır.
Fiziki İmkanlar
Yüksekokul binamızda toplamda 7 adet derslik 1 adet çok amaçlı salon, 1 kütüphane, 33 bilgisayar kapasiteli bilgisayar laboratuvarı ve uygulama sınıfları mevcut olup 3150 m2’lik kapalı alana sahiptir. Bir takım faaliyetlerin sürdürülebilmesi amacıyla oluşturulan 15000 m2’lik açık alanımız bulunmaktadır. Meslek yüksekokulumuz Gümüşhane Üniversitesi’ne bağlı olarak 2010 yılında Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programı ile öğretime başlamıştır.
Derslik, Laboratuvar, Büro (Oda)lar
Meslek Yüksekokulumuzda 6 adet 0- 48, 1 adet 80 öğrenci kapasiteli olmak üzere toplamda 7 adet derslik ve 1 adet 32 öğrenci kapasiteli tam donanımlı bilgisayar laboratuvarı ile 16 farklı özellikte büro/oda bulunmaktadır. Okulumuz birinci ve ikinci öğretim programlarının her birinde 400 öğrenci faaliyetlerini sürdürebilecek kapasiteye sahip bulunmaktadır. YÖK tarafından 2018-2019 Eğitim ve Öğretim Yılı için söz konusu programımıza verilen öğrenci kontenjanı birinci öğretimde 65 ve ikinci öğretimde 55 olup, fiziki alanlar bakımından herhangi bir eksiklik bulunmamaktadır.
Kütüphane
Meslek Yüksekokulumuzda mevcut programlardaki öğrencilerin temel ve yardımcı ders kaynak ihtiyacını karşılayacak eserlerin yer aldığı 50 m² alana sahip kütüphane bulunmaktadır. Ayrıca, üniversitemiz ULAKBİM internet hattı üzerinden erişilebilir birçok dijital kaynağa da sahiptir.
Gümüşhane Üniversitesi (Üniversitemiz), “Anadolu Üniversitesi Konsorsiyumu (ANKOS), Tübitak- Elektronik Kaynaklar Ulusal Akademik Lisansı (Ekual) Konsorsiyumu” üyesi olup, ulusal ve uluslararası birçok önemli veri tabanına üyedir. Bu imkânlardan üniversitemizin bütün akademik ve idari birimleri faydalanmaktadır.
Sosyal ve Kültürel İmkânlar
1. Okulumuza ait kapalı mekân kafeterya ve açık alan dinlenme parkı
2. Öğrencilerimizin ihtiyacını karşılayacak büyüklükteki yemekhane,
3. Öğrencilerimizin kullanımına açık internet,
4. İlçemizde öğrencilerimizin de yararlanabildiği İlçe Özel İdaresine ait ve okulumuza 2 km mesafedeki çok amaçlı salon ile birlikte, ilçedeki kapalı spor salonu ve açık çim futbol sahasının (Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğüne ait) yanı sıra, belediyeye ait halı saha bulunmaktadır. Yine ilçemizde belediyenin tesis etmiş olduğu park ve dinlenme alanı bulunmaktadır.
5. Özel idarenin personelimize tahsis ettiği 4 adet lojman diğer imkânlarımız arasında yer almaktadır.
Barınma Durumu
İlçede Kredi ve Yurtlar Kurumuna ait toplamda 400 kişilik kız ve erkek öğrenci yurdu bulunmaktadır. Talep edilmesi halinde mevcut yurdun kapasitesinin 500 kişiye kadar artırılabileceği belirtilmiştir.
AR-GE Stratejisi
Program olarak kurumsal araştırma stratejimizi belirlerken yerel, bölgesel ve ulusal Kalkınma hedefleri dikkate alınmıştır. Bu doğrultuda araştırma stratejimizin temelini oluşturan uzmanlaşma süreçleri bölgeyi de kapsamaktadır. Kurumumuz, ülke ve bölge öncelikleri ile uzun vadeli bilim ve teknoloji politikalarının tespitinde, Türkiye Bilim Teknoloji Yüksek Kurulu (BTYK)’nun belirlediği öncelikli alanlar ile uyumlu olarak araştırma faaliyetlerinde bulunmaktadır.
Öğrenme Ortamı
Meslek Yüksekokulumuz'da 6 adet 0- 48 kişilik, 1 adet 49-80 kişilik, üzere toplamda 7 adet derslik ve 1 adet 32 kişilik tam donanımlı bilgisayar laboratuvarı ile 16 farklı özellikte büro/oda bulunmaktadır.
Demografik Etki
Birimde, 220 öğrenci öğrenim görmekte ve programda öğretim görevlisi olarak 3 akademik personel olmak üzere 223 kişi bulunmaktadır.
Ekonomik Etki
Bölüm öğrencileri ilçe ekonomisine alışveriş, yiyecek-içecek, barınma, ulaşım gibi birçok kategoride yaptıkları harcamalar, araç, gereç ve ürün temini ve ziyarete gelen ailelerin harcamaları ve birimdeki istihdam edilen personelin önemli ekonomik katkıları bulunmaktadır.
Kalite Güvence sistemi ve Sürekli İyileştirme Çalışmaları
Programımızda periyodik olarak gerçekleştirilen ve sürekli iyileştirme bakış açısıyla yürütülen Kalite Yönetim Süreçleri (sistemi, yaklaşımı, mekanizması vb.) aşağıdaki şekilde ifade edilebilir;
Ayrıca Gümüşhane Üniversitesinin vizyon, misyon, temel ilke ve politikaları programımızca benimsenmiştir. Posta Hizmetleri Programımız Ulusal standartlar YÖK mevzuatı, Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ), Mesleki Yeterlilik Kurumu ve Uluslararası Standartlar Bologna Süreci ile sürekli iyileşme süreci içerisindedir.
I. YARIYIL |
Statü |
Toplam |
Teori |
Uyg. |
Kredi |
AKTS |
|
AITB191 |
Z |
2 |
2 |
0 |
2 |
2 |
|
DGR 101 | Değerlerimiz | Z | 2 | 2 | 0 | 2 | 2 |
PHP 101 |
Z |
3 |
3 |
0 |
3 |
5 |
|
PHP 103 |
Z |
3 |
3 |
0 |
3 |
5 |
|
PHP 105 |
Z |
2 |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
PHP 107 |
Z |
3 |
3 |
0 |
3 |
5 |
|
PHP 109 |
Z |
2 |
1 |
1 |
1,5 |
4 |
|
TDB 101 |
Z |
2 |
2 |
0 |
2 |
2 |
|
YDB 117 |
Z |
3 |
3 |
0 |
3 |
3 |
|
TOPLAM |
20 |
19 |
1 |
19,5 |
30 |
II. YARIYIL |
Statü |
Toplam |
Teori |
Uyg. |
Kredi |
AKTS |
|
AITB192 |
Z |
2 |
2 |
0 |
2 |
2 |
|
PHP 102 |
Z |
3 |
3 |
0 |
3 |
3 |
|
PHP 104 |
Z |
2 |
2 |
0 |
2 |
3 |
|
PHP 106 |
Z |
3 |
3 |
0 |
3 |
4 |
|
PHP 108 |
Z |
3 |
3 |
0 |
3 |
3 |
|
PHP 110 |
Z |
3 |
3 |
0 |
3 |
3 |
|
TDB 102 |
Z |
2 |
2 |
0 |
2 |
2 |
|
YDB 118 |
Z |
2 |
2 |
0 |
2 |
2 |
|
STJ 200 |
Meslek Stajı (30 İş Günü) |
Z |
8 |
0 |
8 |
0 |
8 |
TOPLAM |
28 |
20 |
8 |
20 |
30 |
III. YARIYIL |
Statü |
Toplam |
Teori |
Uyg. |
Kredi |
AKTS |
|
PHP 201 |
Z |
3 |
2 |
1 |
2,5 |
3 |
|
PHP 203 |
Z |
3 |
3 |
0 |
3 |
3 |
|
PHP 205 |
Z |
2 |
2 |
0 |
2 |
3 |
|
PHP 207 |
Z |
3 |
3 |
0 |
3 |
3 |
|
PHP 209 |
Z |
2 |
2 |
0 |
2 |
2 |
|
Seçmeli 1 |
S |
2 |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
Seçmeli 2 |
S |
2 |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
Seçmeli 3 |
S |
2 |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
Seçmeli 4 |
S |
2 |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
TOPLAM |
21 |
20 |
1 |
20,5 |
30 |
||
Seçmeli Dersler |
|||||||
ORTSEC201 |
Gönüllülük Çalışmaları |
S |
3 |
1 |
2 |
2 |
4 |
PHSEC201 |
S |
2 |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
PHSEC203 |
S |
2 |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
PHSEC205 |
S |
2 |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
PHSEC207 |
S |
2 |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
PHSEC209 |
S |
2 |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
PHSEC211 |
S |
2 |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
PHSEC213 |
S |
2 |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
PHSEC215 |
S |
2 |
2 |
0 |
2 |
4 |
IV. YARIYIL |
Statü |
Toplam |
Teori |
Uyg. |
Kredi |
AKTS |
|
PHP 202 |
Z |
3 |
3 |
0 |
3 |
3 |
|
PHP 204 |
Z |
3 |
3 |
0 |
3 |
3 |
|
PHP 206 |
Z |
2 |
2 |
0 |
2 |
2 |
|
PHP 208 |
Z |
2 |
2 |
0 |
2 |
3 |
|
PHP 210 |
Z |
3 |
3 |
0 |
3 |
3 |
|
Seçmeli 1 |
S |
2 |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
Seçmeli 2 |
S |
2 |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
Seçmeli 3 |
S |
2 |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
Seçmeli 4 |
S |
2-4 |
2-4 |
0 |
2-4 |
4 |
|
TOPLAM |
21-23 |
21-23 |
0 |
21-23 |
30 |
||
Seçmeli Dersler |
|||||||
PHSEC202 |
S |
2 |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
PHSEC204 |
S |
2 |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
PHSEC206 |
S |
2 |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
PHSEC208 |
S |
2 |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
PHSEC210 |
S |
2 |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
PHSEC212 |
S |
4 |
4 |
0 |
4 |
4 |
|
PHSEC214 |
S |
2 |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
PHSEC216 |
S |
2 |
2 |
0 |
2 |
4 |
|
Not: Ders Kredileri; 1 teori 1 kredi, 1 uygulama 0,5 kredi olarak hesaplanmıştır. |